Tuesday, May 24, 2011

Lalala Kebosanan

Check in: McD Alamanda, Putrajaya.

Ape aku bt kat sini? Ntah, aku pon xtau sbnrnye mcm mne ntah tetibe aku boleh ade kat cni. Mula2 datang sini nk tgk cite pirates of Caribbean. Tapi ntah macam mana xde rezeki nak tgk pulak, tgh beratur nak beli tiket, tetibe lak boleh sold out. Hurmm... Sedey la jugak. Tapi naseb baek mlm tadi dh tgk trailer cite Insidious. Macam menarik sbb pengarah cite tuh sama ngan Saw, one of my favorite gak la. So, nak xnak beli jela tiket insidious tuh.

Tgh nak beli tuh, terpandang pulak poster kungfu panda. Pastu baru teringat yg kunfu panda 2 nak keluar dh ari khamis nih. Alang-alang tuh, aku beli la skali kan utk khamis nih. Al-maklumlah, kungfu panda tuh memang one of my feveret ever. Slalu dok ulang2 cite tuh tanpa bosan. Aku harap kungfu panda 2 xmengecewakan. Please pow, please furious 5, please master sifu. Please make sure that u guys are awesome like u did before. Please dont disappoint me. :)

Tgh nak bayar tiket tu pulak, akak kaunter tu tnye, "adek ni student ke?" aku pon ckp yela. Pastu rupenye utk student ade discount. Banyak la gak, dpt kurang smpai RM4. Awesome! Aku pon bgi la kat student cucms aku kat die. Sbnrnye kat tuh dh xvalid pon sbb aku bukannye student cucms celaka tu lagi pon. Tapi xpe, ni namanya opportunities. haha.. menggong.


So, ni la die tiket cite Insidious aku bli. Mcm biasa, tgk sorg jek sbb sume pon xminat nk tgk. Xpe, layan... Lagi pon yg lain study, aku nih xde keje for now. Free. Bosan2 ni la bende yang aku bt. Tgk trailer semalam agakla gempak. Mcm seram giler. Memang nk tgk cite ni xboleh nk bawak org. Kalau x mmg kantoi ar malu. Aku nih xde la penakut sgt, cuma xboleh kalau bab2 terperanjat nih. Adoii... Tapi aku suke tgk horror movie, xtau la knape.


So, yang ni pulak tiket KungFu Panda 2 aku. Pkl 3 ptg khmis. Owh, baru perasan yang gambar terbalik. Lantak ar. Mls aku nk transfer2 gmba nih. Amek gamba pkai webcam jek senang, terus boleh upload. Lagipon camera macbook pro aku nih mantap, 2 megapixel. Antara laptop yang mempunyai high quality webcam selepas dell. Mantap! I love my macbook pro. Bateri pon jangan cite. Aku boleh online 6jam kat cni smpai berapi bontot. haha...

Hurmm... lepas beli tiket wayang, aku singgah la Arcade jap utk main ape2 yang menarik. First aku main pistol tembak2. Bosan sbb cepat sgt mati. Pastu main la pulak game kereta. Aku memang expert klau main game kete nih. Tapi silap pilih la pulak. Rupanya game yang aku pilih tuh game drifting. memang mcm haram la aku main. Biasa main Daytona jek. Adoii... Aku ni pulak xpandai nak guna gear manual. memang aku belasah auto jugak. Main 3 orang ngan strangers. Last2 aku dpt tempat terakhir. Macam haram. Mesti die ingat aku bodo giler xpandai maen game kete. Tpi silap la klau nk lwn Daytona dgn aku. haha... Poyo jap.

Pastu, xtau nak kemana, ade mse sejam lagi sblm cite insidious start. So aku amek keputusan pergi McD, beli McFlurry oreo. Sambil makan sambil online, smbil tulis blog. Haha... Sungguh xde keje. Laju jugak tenet kat cni. Xtau lak laju. Lain kali boleh la on9 kat cni lagi. Ala, aku dok Cyberjaya nih pon xmspai 3 mnggu jek lagi. Pastu dh tukar Ipoh lak dh. Bandar Ipoh pada pandangan aku menarik la jugak. Xsaba nak kesana. Wee~

So, pasni nak semayang Asar, pastu tgk wayang. Haish... mcm ni la kehidupan seharian aku, except bila ade Preparatory Class. Besok ade Aquatic Life Support kat MMU. So, besok xboleh nk kuar sgt la. Kelas praktikal smpai petang. Hurmm... Mlm ni xtau nk buat ape lagi. Lastly, nk tgk muke org yang tengah kebosanan? Ha, ni die:


Xsengaja amek gmba nih sbnrnye, terguna Burst mode masa ambil gambar tiket wayang tdi. Haha... Chillex!


No comments:

Post a Comment